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Rivotrill – Chuva Verde

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Instrumental Music

Chuva Verde (the second track on Curva de Vento) starts with the sound of a heavy storm. Suddenly the tempest is swallowed by the flute of Junior Crato – all recorded inside a bathroom. The beautiful flute melody gains strength with the emergence of explosive percussion by Lucas dos Prazeres, captured in the utility room. When the bass from Rafa Duarte comes in, also in the utility room, the music grows rapidly and the deafening peals of thunder and rain dissipate into the background.

But the song goes and goes through multiple landscapes, sometimes melancholy, wandering in the wet flood, then riding in accelerated rhythmic cadence, Lucas’s lively percussion in counterpoint to the melodies of the flute and bass that intersect then shock, approach, merge, move away, walking hand in hand in harmonious conflict, full of enthusiasm and life.

The tracks on the disc flow and give samples of diverse textures: reflecting the lightness of measures, like Charles Mingus; passing through the well designed progressive rock of Jethro Tull, all culminating in the rhythmic and melodic sensations of the music of Northeastern Brazil, with African and Latino influences, a profusion of excellent arrangements, experiencing organic timbres and effects, texturised by the concept of capturing the environment.

 

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Chuva Verde (a segunda faixa em Curva de Vento) começa com o som de uma forte tempestade. De repente, a tempestade é engolido pela flauta de Junior Crato – tudo isso gravado dentro de um banheiro. A bela melodia da flauta ganha força com o surgimento de percussão explosiva por Lucas dos Prazeres, capturado na area de serviço . Quando o baixo de Rafa Duarte vem, também gravado na area de servico, a música cresce rapidamente e os estrondos ensurdecedores do trovão e da chuva dissipar-se ao fundo.

Mas a música vai e passa por múltiplas paisagens, às vezes melancólicas, vagando no dilúvio molhado, então andar em cadência rítmica acelerada, percussão animada de Lucas, em contraponto com as melodias da flauta e baixo que se cruzam em seguida, abordagem, choque, se fundem, se afastar , andando de mãos dadas em conflito harmonioso, cheio de entusiasmo e vida.

As faixas do disco fluem e dão amostras de diversas texturas: refletindo a leveza de medidas, como Charles Mingus, passando pelo rock bem projetado progressivo de Jethro Tull, tudo culminando com as sensações rítmicas e melódicas da música do Nordeste do Brasil, com influências africanas e latinas, uma profusão de arranjos excelentes, experimentando timbres orgânicos e efeitos, texturizada pelo conceito de captar o ambiente.

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